repozitár akademici inštitúcie vedné odbory

12 príspevkov


Mgr. Lenka Krištofová


Filozofická fakulta UK

Príspevky


Otvorené obsadzovanie Stiahnuť súbor otvorene-obsadzovanie.pdf 61.32 KB

Mgr. Lenka Krištofová, prednáška

Richard Schechner: Otvorené obsadzovanie. (prel. Lenka Krištofová)In: KOD, Roč.4, č. 8, 2010.

Filozofická fakulta UK, 2010

Teória a dejiny divadla

Pridané: 19. 10. 2010

Revolúcia v hidžábe Stiahnuť súbor revoluciavhidzabe.pdf 256.74 KB

Mgr. Lenka Krištofová, iné

Udalosti spojené s egyptskou revolúciou vnášajú v súčasnosti neistotu do svetového politického a ekonomického usporiadania, a prinášajú so sebou aj špekulácie o osude krajiny v prípade zvrhnutia Mubaraka

Filozofická fakulta UK, 2011

Medzinárodné vzťahy, Sociálne vedy, Kulturológia, Politológia, Iný vedný odbor

Pridané: 17. 2. 2011

Sexualita. Od biológie, k politike, slasti a slobode Stiahnuť súbor sexualita-od-biologie-k-politike-slasti-a-slobode.pdf 16.52 MB

Mgr. Lenka Krištofová, kapitola v domácej monografii

Zdá sa, že queer teória bude musieť dokázať, že je ešte stále produktívnym narušením nášho bežného zmýšľania o sexuálnych identitách a azda i teóriou, ktorá sľubuje nielen oslobodenie od predsudkov týkajúcich sa homosexuality, ale možno aj skutočnú mnohorakosť a rôznosť slastí, sexualít a identít.

Filozofická fakulta UK, 2011

Rodové štúdiá, Feministická filozofia

Pridané: 13. 10. 2011

„The Second Sex“ and S. de Beauvoir’s Contribution to the Discussion of Corporeality and Sexuality Stiahnuť súbor beauvoirs-contribution.pdf 55.34 KB

Mgr. Lenka Krištofová, príspevok v domácom časopise

Annotation of paper „The Second Sex“ and S. de Beauvoir’s Contribution to the Discussion of Corporeality and Sexuality

Filozofická fakulta UK, 2008

Filozofické vedy, Feministická filozofia, LGBTQ

Pridané: 2. 3. 2010

Trhliny dejín umenia: výtvarné umenie a feminizmus Stiahnuť súbor Trhliny-dejin-umenia-vytvarne-umenie-a-feminizmus.pdf 0

Mgr. Lenka Krištofová, kapitola v domácej monografii

Jedným z najzaujímavejších a najkontroverznejších príkladov absolútnej kontroly výtvarníčky nad svojím telom je v súčasnosti tvorba francúzskej umelkyne Orlan. Jej umenie predstavuje do extrému dotiahnuté posolstvo a techniky autoriek zo 60-tych a 70-tych rokov. Podobne ako Abramovic alebo EXPORT, aj Orlan využíva prácu s vlastným telom, sebazranenie, skúmanie limitov tela a prostredníctvom hraničných situácií sprostredkúva umelecký odkaz, ktorý je odpoveďou i na postmoderné otázky týkajúce sa identity, medicínskych technológií a nestálosti tela.

Filozofická fakulta UK, 2011

Rodové štúdiá, Feministická teória umenia

Pridané: 13. 10. 2011

1 2 ďalšia strana »