Akademik: | Mgr. Lenka Krištofová |
Typ príspevku: | kapitola v domácej monografii |
Anotácia: | Jedným z najzaujímavejších a najkontroverznejších príkladov absolútnej kontroly výtvarníčky nad svojím telom je v súčasnosti tvorba francúzskej umelkyne Orlan. Jej umenie predstavuje do extrému dotiahnuté posolstvo a techniky autoriek zo 60-tych a 70-tych rokov. Podobne ako Abramovic alebo EXPORT, aj Orlan využíva prácu s vlastným telom, sebazranenie, skúmanie limitov tela a prostredníctvom hraničných situácií sprostredkúva umelecký odkaz, ktorý je odpoveďou i na postmoderné otázky týkajúce sa identity, medicínskych technológií a nestálosti tela. |
Popis: | Krištofová, L. 2011. Trhliny dejín umenia: výtvarné umenie a feminizmus. In: Kiczková, Z. - Szapuová, M. (eds.) Rodové štúdiá. Súčasné diskusie, problémy a perspektívy. Bratislava, Centrum rodových štúdií pri Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. pp. 381-407. |
Rok vydania: | 2011 |
Autor: | Mgr. Lenka Krištofová |
Inštitúcia: | Filozofická fakulta UK |
Vydavateľ: | Centrum rodových štúdií pri FiF UK |
Pridané do repozitára: | 13. 10. 2011 |
Posledná zmena: | 7. 3. 2025 |
Jazyk: | slovenský (sk) |
Počet strán: | 27 |
Vedný odbor: |
Rodové štúdiá, Feministická teória umenia |
Názov súboru: | Trhliny-dejin-umenia-vytvarne-umenie-a-feminizmus.pdf |
Typ súboru: | Adobe Portable Document Format (pdf) |
Veľkosť súboru: | 0 |
Stiahnuť súbor: | Trhliny-dejin-umenia-vytvarne-umenie-a-feminizmus.pdf |